Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, şeful CNAIR şi antreprenorul UMB au semnat, vineri, la Timişoara, contractul de proiectare şi execuţie a tronsonului de pe Autostrada Lugoj – Deva. Tronsonul prevăzut cu 2 kilometri de tuneluri cu galerie dublă va fi realizat de UMB Spedition, una dintre cele mai mari companii de construcții de drumuri din România.
Cu o lungime de 9,13 kilometri, segmentul de autostradă finanţat prin PNRR are ca termen limită de finalizare luna august a anului 2026. Asocierea dintre UMB și Euro Asfalt, o companie de construcții de dumuri din Bosnia și Herțegovina, a fost cea care a câştigat contractul de 400 de milioane de euro, în contextul în care nu a fost depusă nicio contestaţie după anunţarea rezultatului licitaţiei pentru execuţia lucrărilor.
„Este o companie extrem de serioasă care pe toate contractele a respectat termenele, a avut lucrări şi la noi în zonă, le-a terminat în termenii contractului, de obicei înainte de termen. Este un lucru bun că o companie românească se ridică la un asemenea nivel şi ştacheta pe care o ridică UMB îi obligă pe ceilalţi să îşi îndrepte activitatea”, a anunțat Sorin Grindeanu.
Proiectarea şi execuţia tronsonului de pe Autostrada Lugoj – Deva reprezintă una dintre cele mai importante lucrări de infrastructură mare pentru vestul ţării. Acesta este menit să le ofere şoferilor un transport mai rapid, în condiţiile în care drumul naţional DN 68A este supraaglomerat, fiind cel mai tranzitat din zonă.
Sorin Grindeanu a precizat că CNAIR a emis o nouă serie de certificate negative pentru două companii care au lucrări în zona de vest, la finalul săptămânii trecute. Este vorba despre varianta ocolitoare şi drumul de legătură sau descărcarea de la A1, informează Digi24.
„Eu nu am venit şi nu m-aţi văzut să vin şi să rup contracte, nu cred ca acesta este rolul unui ministru. Rolul unui ministru este să găsească modalităţi prin care contractele să fie duse la bun sfârşit, să fie în termen şi în termenele asumate de către părţi. Avem în Timiş o acţiune de acest tip de reziliere. În zona Maşloc, Pişchia şi altele, de un an nu am mai văzut nimic acolo.
Ştiu că este drumul Consiliului Judeţean, pentru că eu am început proiectul acesta, în 2016, cu exproprieri. S-au făcut prea puţine lucruri de atunci până acum. S-a reuşit această reziliere, dar nu s-a făcut niciun pas înainte”, a menționat Sorin Grindeanu.